Het veld om de titel in te vullen bevindt zich bovenaan de pagina. Denk goed na over de titels van je producten en wees consequent. Noem je het ene product ‘Mooie jaarkalender 2018’ en het andere product ‘Kalender 2018’, dan ben je niet goed bezig. Denk ook na over de SEO van je webwinkel en bepaal aan de hand daarvan een goede, korte, passende titel.
Het grote veld waar je normaal alle tekst invult, kun je beter onthouden als de lange beschrijving. Er is namelijk nóg een veld waar je tekst kunt invullen, onderaan de pagina. Dat is de korte beschrijving, welke direct onder de titel van je product zichtbaar zal zijn. De lange beschrijving is zichtbaar onder de tab ‘Beschrijving’. Kijk maar eens op je productpagina.
Dit is één van de belangrijkste opties van je productpagina. Hier vul je alle productgegevens in, zoals de prijs, de grootte, de kleuren, het SKU nummer en nog veel en veel meer. Wil je een aanbieding plaatsen, dan doe je dat via dit blok. Wil je de voorraad van een product aanpassen, dan doe je dat ook via dit blok.
Bij de korte productomschrijving kun je een korte omschrijving van je product invullen. Houd het kort, vermeld je zoekwoord in de tekst en schrijf netjes.
Je kunt met categorieën en tags alle kanten op. Het is een uitgebreid onderwerp en het is verstandig om hier wat tijd en aandacht in te steken voordat je begint.
Upload een duidelijke, grote afbeelding naar je uitgelichte afbeelding veld. WordPress zal de afbeelding automatisch verkleinen, zodat het bestand niet de groot is en de laadtijd van je website niet nadelig beïnvloed. Als bezoekers op de afbeelding klikken, zullen ze de grote variant te zien krijgen. Bij ‘Productgalerij’ kun je meer foto’s van je product uploaden.