Tijdens mijn stage bij ScanYours heb ik mij volledig mogen uitleven op het ontwerp en de front-end ontwikkeling voor meerdere ‘Let’s Go Brazil’ projecten. Drinkguarana was een campagne voor deze partij.
Wat heb ik gedaan?!
Waarom gaan we de campagne uitvoeren, hoe bereiken we de doelgroep het beste, welke tijden moeten we de doelgroep aanspreken, op welke wijze doen we dit... Zo veel vragen, en zulke leuke onderzoeksopdrachten! 😀
Natuurlijk is het belangrijk om ervoor te zorgen dat alles op een logische plek staat. Het is altijd belangrijk om tijdens het gehele proces terug te kijken naar de wireframes en het concept. Een zijstraatje is namelijk al gauw bewandelt.
Het is altijd mooi als je een website kunt ontwikkelen die voelt alsof je in een applicatie zit. Goed design voegt toe aan de experience van de gebruiker.
Ik heb de hele campagne op mogen zetten, van website tot Facebook tot Instagram.
Let’s Go Brazil galerij
Hoe krijg je een offline drankje nou online… En hoe zorg je er vervolgens voor dat een grote groep bereikt wordt. Samen met collega’s van ScanYours hebben wij gewerkt aan deze campagne. Ik heb mij tijdens het ontwikkelen van de campagne beziggehouden met de ontwikkeling van de website en de social media.
Ook heb ik destijds de Facebook Dreamteam creator mogen ontwikkelen voor Let’s Go Brazil. Dit is gedaan door middel van Facebook OpenGraph. Helaas is inmiddels heel Let’s Go Brazil inactief..